Saturday, April 22, 2017

My Favorite Things 2013


My Favorite Things


spiraling off incense sticks My Favorite Things Coltraneian

hvirvler fra røgelsespinde My Favorite Things Coltraneske


left one shoe in a raga in Harlem

efterlod én sko i en raga i Harlem



Lady Morphine in A-Minor this sleep in longing

Fru Morfin i A-mol denne søvn i længsel



what the hell's with these birds? my left head turns

hvad helvede sker der med disse fugle? mit venstre hoved drejer



the falling upwards of feet not mine and a half-smoked cigarette

fødders fald opad ikke mine og en halvrøget cigaret



not fair the song doesn't exist unless I hear it

ikke retfærdigt sangen findes ikke med mindre jeg hører den



between the bricks a view to another dance

mellem murstenene et kig til en anden dans



tuck me in with a needle in your eye

put mig med en nål i dit øje



dressed in flames she merges with organs

klædt i flammer bli’r hun ét med orgler



singular plurality music bound by time and trouble

entalligt flerfoldighed musik bundet til tid og problemer



carving a shenai from a bone once in God's thought

skærer en shenai fra en knogle engang i Guds tanke



no snakes to tame the untameable a basket of rotting grapes

ingen slanger at tæmme det utæmmelige en kurv af rådnende druer



household fairies in ampules barely glass barely light

hjemme-feer in ampuller knap glas knap lys





No comments:

Post a Comment