Friday, May 20, 2016

a cure / en kur

”You look miserable”.
”I AM miserable. I'm chronically depressed, you know, and I have the paper to prove it”.
”Try one of these wine gums. The ad suggests you'll be very happy when you eat them”.
”Thanks”. (Chewing and making faces). ”Yuck! God, they're nasty!”
”Yes, aren't they?”. (Chewing with an indifferent look, a look of apathy). ”Glad I'm almost finished with the bag. Not sure I can cope with that much happiness”.


closing the door ahead of itself the wind


..:..:..:..:..


”Du ser forfærdelig ud”.
”Jeg HAR det forfærdeligt. Jeg har en kronisk depression og har papir på det”.
”Prøv én af disse her vingummier. Reklamen antyder, at man bliver meget glad af at spise dem”.
”Tak”. (Tygger og skærer ansigt). ”Bvadr! De er da forfærdelige!”
”Ja, er de ikke?”. (Tygger med et apatisk udtryk i ansigtet, ligeglad). ”Godt, at jeg snart har tømt posen. Jeg tror ikke jeg kan håndtere så meget glæde”.


lukker døren foran sig selv vinden

No comments:

Post a Comment